شرکت صنعتی و معدنی

اپال پارسیان سنگان

مدیریت دانش

تعریف: سیستمی که در آن سرمایه‌های اطلاعاتی سازمانی شناسایی و مدیریت می‌شود و در اختیار تمام اعضای سازمان قرار می‌گیرد تا از آن استفاده کنند.

مدیریت دانش ( Knowledge management  KM) به معنای در دسترس قرار دادن نظام‌مند اطلاعات و اندوخته‌های علمی است، به گونه‌ای که به هنگام نیاز، در اختیار افرادی که نیازمند آن‌ها هستند، قرار گیرند تا آن‌ها بتوانند کار روزمره خود را با بازدهی بیشتر و مؤثرتر انجام دهند. مدیریت دانش، شامل یک سری استراتژی و راهکار برای شناسایی، ایجاد، نمایندگی، پخش و تطبیق بینش‌ها و تجارب در سازمان می‌باشد.( دانلود فرم ثبت درس آموخته ها)

اتفاقات و مسائل بارها در سازمان تکرار می‌شوند و هربار از همان جایی که چند وقت پیش آسیب دیده ایم دوباره آسیب می‌بینیم. این موضوع در مورد مشکلات مختلف تکرار می‌شود و اغلب حافظه سازمانی هم آن را به خاطر نمی‌آورد.

گروهی کاری عالی انجام می‌دهد ولی کسی آن را تبدیل به دانش برای کل سازمان نمی‌کند و اعضای دیگر سازمان این روش عملکرد و بهبود را نمی‌آموزند.

 

              

 

خلق دانش:

  • اتفاقات (خرابی دستگاه، محصول نامنطبق، خرید، فروش، شکایات مشتریان و ...)
  • جستجو و مشاهده روندها
  • مصاحبه با پرسنل و خبرگان سازمان
  • رویدادها (ممیزی، ارزیابی، نمایشگاه، بازدید، ماموریت و ...)

 

 

 

لینک نرم افزار مدیریت دانش:       94.101.186.237:91

دانلود فایل آموزشی نرم افزار مدیریت دانش

 

نقشه راه دانش:

 

                                                                                 

 

ویدئوی آموزشی ثبت دانش توسط کاربر

ویدئوی آموزشی تایید دانش توسط دانشکار

ویدئوی آموزشی پیگیری دانش های ارسال شده توسط کاربر

ویدئوی آموزشی بررسی دانش توسط ارزیاب

ویدئوی آموزشی بررسی دانش توسط دبیر کارگروه تخصصی