همانطور که در اطلاعیه های قبلی از طریق کانال خبری شرکت توضیح داده شده، مقدمات اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای پرسنل خانواده بزرگ اپال پارسیان سنگان، از اوایل سال 1400 آغاز و اقدامات اجرایی لازم، از جمله : تدوین شرح وظایف سامانی، تنظیم پست های سازمانی و سایر ملزومات فنی و قانونی صورت پذیرفته است که در نهایت، در آذر ماه سال 1400 تائیدیه اولیه اجرای طرح از سوی وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی اخذ گردید.
ادامه فرایند طرح و مراحل اجرای آن از سوی واحد مدیریت منابع انسانی پیگیری، و در نهایت درآذر ماه سال 1401 مجوز نهایی اجرای طرح طبقه بندی برای پرسنل شرکت ( اصلی) اپال پارسیان سنگان صادر گردید. که در نتیجه طبق مجوز اخذ شده و براساس ضرایب مصوبه قانونی، کلیه معوقات محاسبه و در اسفند ماه 1401 پرداخت گردید.
سیدی مدیر منابع انسانی شرکت در ادامه افزود : با توجه به الزام قانونی جهت اخذ مجوز اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای پرسنل شرکت های زیرمجموعه و پیمانکار، مجدد با پیمانکار اجرای طرح طبقه بندی مشاغل با هدف اخذ مجوز اجرای طرح برای شرکت های پیمانکار به شرح شرکت معین پارسیان و شرکت حافظ امین قرارداد منعقد گردیده، و به لطف خدا، پشتکار و پیگیری های مستمر کارشناسان متعهد واحد منابع انسانی در نهایت در اواخر اسفند ماه 1401 مجوز اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای شرکت های پیمانکار نیز از سوی وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی اخذ گردید.
شایان ذکر است؛ محاسبات معوقات پرسنل شرکت های پیمانکار منجمله شرکت معین پارسیان و شرکت حافظ امین نیز همانند مدل اجرایی برای پرسنل شرکت اپال پارسیان سنگان، از سال 1394 درحال انجام بوده و با توجه به این مهم که اطلاعات کارکردی این پرسنل، در سال های گذشته در چند شرکت تامین نیرو به صورت متفرقه ثبت و ضبط گردیده بوده، جمع آوری دقیق آنها به جهت انجام مقدمات اجرایی زمانبر بوده که با توجه به اهتمام و پیگیری های مجدانه کارشناسان واحد منابع انسانی بزودی اطلاعات جمع آوری شده، جمع بندی و در مرحله پرداخت معوقات قرار خواهد گرفت.