شرکت صنعتی و معدنی

اپال پارسیان سنگان

  • 2497
  • 125 مرتبه
توسعه فناوری در صنایع معدنی و فولادی خراسان رضوی/از تولید محصولات نوآورانه تا افزایش بهره‌وری

توسعه فناوری در صنایع معدنی و فولادی خراسان رضوی/از تولید محصولات نوآورانه تا افزایش بهره‌وری

1403/04/16 08:16:33 ق.ظ

علی اسماعیلی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی، از توسعه فناوری در حوزه صنایع معدنی و فولادی در استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش واحد اطلاغ رسانی و تبلیغات؛ علی اسماعیلی، رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی طی سخنانی به توسعه فناوری در حوزه صنایع معدنی و فولادی در استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: ما هم اکنون در استان خراسان رضوی ۵۵۰ شرکت در حوزه‌های مختلف داریم که یکی از بخش‌های مهم که اخیراً توجه ویژه‌ای به آن شده، توسعه فناوری در حوزه صنایع معدنی و فولادی است.  

وی با بیان اینکه استان خراسان دارای یک سوم معادن کشور است و این ظرفیت را داریم که در این حوزه ورود کنیم، افزود: در دو سه سال اخیر، در خصوص صنایع معدنی مطالعات گسترده ای  انجام شده است،  برخی از محصولات برای اولین بار در کشور تولید شده‌اند، مانند رطوبت‌سنج که توسط یکی از شرکت‌ها برای مجموعه فولادی تولید شده است و همچنین، تجهیزات آزمایشگاهی و اندازه‌گیری توسط شرکت‌های مختلف تولید و ارائه شده‌اند.  

اسماعیلی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در صنایع، بهره‌وری در انرژی است. در حال حاضر، شرکت‌هایی داریم که در این حوزه کار می‌کنند و توانمند هستند و در افزایش بهره‌وری در مصرف آب نیز مدل‌سازی‌هایی انجام شده که در عرصه فولاد نیز ورود پیدا کرده‌ایم

وی به اهمیت بهره‌وری و بهینه‌سازی اشاره کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم قیمت محصولاتمان را  کمتر از نرخ تورم رشد دهیم، نیازمندیم بهره‌وری را افزایش دهیم ، پارک علم و فناوری آمادگی کامل برای این موضوع را دارد و زیرساخت‌های لازم فراهم شده است.  

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در خاتمه افزود: ما در پارک علم و فناوری خراسان رضوی توانمندی‌های زیادی داریم، هدف ما این است که شرکت‌ها را هدایت کنیم تا کیفیت محصولات خود را بالا ببرند و بتوانند در عرصه بین‌المللی نیز رقابت کنند

فایل های پیوست
اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.